Abdi İpekçi Cd. No 61 Reasürans Han 2 Kat 5, Maçka, Harbiye, 34367 Şişli/İstanbul

Rahim Sarkması Tedavi Edilebilir!

Vajina akıntılarında artış, vajinal kanama, bel ağrısı, idrar kaçırma veya cinsel ilişki sırasında ağrı gibi şikayetler yaşıyorsanız rahim sarkması probleminiz olabilir. Özellikle zor bir doğum geçirmiş olan annelerin ve yaşlıların yaşadığı bu ciddi problemin tedavisi mümkündür.

Rahmi tutan kas ve bağların zayıflaması ve kopması sonucu rahim sarkması olmaktadır. Rahim sarkması gebelik, doğum, kilo alımı, uzun süre yaşanan kabızlık veya kronik öksürük gibi karın içi basıncını artıran faktörler sonucu ortaya çıkabilir, menopoz sonrasında östrojen hormonunun eksikliği ile birlikte yaşın ilerlemesi ile artabilir.

Rahim sarkması yaşayan birçok kadın, sarkan rahmin vajina girişine gelmesine kadar doktora başvurmayabilir ve tıbbi destek almayabilir. Oysa ki erken tanı ve tedavi rahim sarkmasını engellemekte, ilerlemesini önlemekte ve hastaların yaşam konforunu arttırmaktadır.

Rahim sarkması 1., 2., 3, ve 4. evre olarak derecelendirilmektedir. 1. ve 2. Derecede rahim sarkması daha hafif sarkmalardır ve bu derecedeki hastalara Kegel Egzersizleri önerilir. 3. ve 4. derecede olan rahim sarkmaları ise ileri derecede sarkmalardır; mutlaka tedavi gerektirmektedir.

1. ve 2. derecede rahim sarkma problemi yaşıyorsanız Kegel Egzerleri ile kas ve bağlarınızı sıkılaştırabilir ve sarkmayı durdurabilirsiniz.

Kegel Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Kegel egsersizleri pelvik tabanda yer alan kasları güçlendirerek mesane, rahim, ince barsak ve rektum denilen kalın barsağın son kısmına destek olur.

Kegel egzersizlerinin yararlı olabilmesi için doğru şekilde yapmanız gerekmektedir. Öncelikle pelvik kasınızın yerini öğrenmelisiniz. Birçok kadın pelvik kasının yerini bilmediği için uyluk kaslarını ve karın kaslarını sıkmaktadır. İdrarınızı boşalttığınız sırada aniden durduğunuzda sıkıldığını hissettiğiniz kas pelvik kasıdır. Bu kası öğrendikten sonra artık her pozisyonda egsersizlerinizi yapabilirsiniz. İlk başlarda yatarken yapmak size daha kolay gelebilir.

Pelvik kaslarınızı sıkıp 10’a kadar sayın,  daha sonra pelvik kaslarınızı tamamen gevşeterek 10’a kadar tekrar saymalısınız. Bu egzersizleri alışkanlık haline getirip gün içinde tekrarlamanız gerekiyor. Bu kasma ve gevşeme egsersizlerini 10’lu tekrarlar halinde en az günde 3 ayrı zamanda yapıp zamanla bu tekrarların sayılarını artırabilirsiniz. Sık ve doğru yaptığınız oranda kaslar güçlenecektir.

Kegel egzersizlerini ileri yaşlarda idrar kaçırma problemi yaşamamak için de alışkanlık haline getirmelisiniz.

İleri Derecede Rahim Sarkması Tedavisi İçin Gerekenler

3. ve 4. derecede rahim sarkması yaşanıyorsa mutlaka doktorunuzla tedavi takvimi belirlemelisiniz. Sarkma oranı, yaş, fizyolojik durumlar göz önünde bulundurularak en doğru tedavi biçimini doktorunuz belirleyecektir.