Abdi İpekçi Cd. No 61 Reasürans Han 2 Kat 5, Maçka, Harbiye, 34367 Şişli/İstanbul
Gebelikte Beslenme

Gebelikte Beslenme

Kadınların pek çoğu, gebelikleri süresince beslenme şeklinin nasıl olması gerektiğini öğrenmek ister. Bu dönemde, doğal gıdalara yönelmelisiniz. Bebeğiniz için bu çok büyük önem taşıyor.

Gebelik doğal bir olay olmasına karşın gebelik sürecinde anne ve bebeğin sağlığını tehlikeye sokabilecek birtakım olayların gerçekleşebilmekte, anne adayının vücudunda meydana gelen bazı istenmeyen değişiklikler, anne ve bebeğin yaşamını tehdit edebilmekte, bu nedenle anne adayların sağlıklı gebelik için beslenmelerine dikkat etmeleri gerekiyor. Sağlıklı bir bebek için annenin de tam anlamıyla sağlıklı olması gerekmekte. Bu nedenle bebek bekleyen anne adaylarının beslenmesi çok önemli.

Gebelere İpuçları

  • Öğünlerin sık ve az porsiyonlar halinde olmasına önem verin.
  • Taze ve doğal gıdalar tüketin.
  • Aşırı yağlı, tatlı, baharatlı ve kalorili gıdalardan uzak durmaya özen gösterin.
  • Protein ve karbonhidrattan zengin, yağ oranı düşük besin öğelerine yönelin.
  • Hamileliğin ileriki aylarında kabızlık sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Bol su içerek (günde en az 8-10 bardak), kabuğu ile yenen meyveleri yiyerek, her öğünde sebze ile salataya yer vererek ve yürüyüş yaparak bu sorunun önüne geçilebilirsiniz.
  • Günde 1-2 bardak süt içilmesi gebelikte ortaya çıkan kalsiyum kayıplarını yerine koyacaktır. Ancak süt pastörize olmalı. Süt içilemezse yoğurt, peynir gibi süt ürünlerini tüketmek de yeterli olacaktır.
  • Gebeliğin ilk üç ayında sabahları bulantılar olabilir. Tuzlu kraker, patates haşlaması, leblebi ve bisküvi türü gıdaları bulantı ve kusmalara iyi gelir.
  • Cips asla yemeyin. Son yıllarda yapılan bir çalışmaya göre fast-foodlarda aşırı ısıda kızartılarak hazırlanan patates kızartmaları ile marketlerde benzer şekilde üretilerek pazarlanan cipslerin anne karnındaki bebekler için zehirli bir takım maddeler içermekte. Bu tür maddelerin gebelik sırasında yenilmemesi gerekiyor. Evlerde yapılan patates kızartmaları düşük ısıda hazırlanması nedeniyle böyle bir olumsuz etkiye sahip değildir.

En İdeali 10 Kilo Almanız

Çoğu kadın bebeğinin gelişimi için doğru ve dengeli beslenemediği endişesini duymakta. Annenin gebelik öncesi fiziksel gelişimini tamamlamış olması, yaşı, besin depolarının yeterli olması hem bebeğin hem de annenin sağlığını koruyacak en önemli etkenlerdir. Çünkü bebek, annenin besin depolarından kendisi için gerekeni seçip alarak, beslenir ve büyür. Normal bir gebelik sürecinde annenin yaklaşık 10-12 kg alması yeterlidir”