Abdi İpekçi Cd. No 61 Reasürans Han 2 Kat 5, Maçka, Harbiye, 34367 Şişli/İstanbul

Gebelik Ve Egzersiz

Gebeliğin başından itibaren kasları güçlendirmek, doğuma hazırlanmak ve kendinizi daha iyi hissetmek için düzenli, gebeliğe uygun egzersizler yapabilirsiniz. Gebeliğin ilk 3 ayından sonra egzersiz programına başlanabilir.

DOĞUM ÖNCESİ EGZERSİZLERİN YARARLARI:

  1.  Solunum egzersizleri ile doğum olayı boyunca annenin harcayacağı enerjiden tasarruf sağlamak
  2. Gevşeme ile gerginliği ortadan kaldırmak
  3.  Psikolojik olarak anneyi doğuma hazırlamak, doğum korkusunu azaltmak
  4.  Postürü (duruş) düzeltmek
  5.  Bel, karın ve özellikle pelvis kaslarında kontrolü sağlamak, elastikiyet ve kuvvetini devam ettirip doğum süresince iyi çalışmasını sağlamak
  6.  Karın cildinin daha iyi beslenmesini sağlamak, doğumdan sonra çatlakların oluşmasını önlemek
  7.  Bacaklarda yavaşlamış olan venöz ve lenf dolaşımını hızlandırmak.

SOLUNUM EGZERSİZLERİ

     Doğumu kolaylaştırmak açısından solunum egzersizleri çok önemlidir. Gebe kadının derin nefes alıp vermeyi, sık nefes almayı, nefesini tutmayı öğrenmesi gerekir. Değişik şekillerde solunum egzersizleri uygulanabilir. Genelde derin diafragmatik solunum, yapılamıyorsa, derin interkostal solunum yapılmalıdır.

DOĞUM SONRASI EGZERSİZLER

     Doğumdan 24 saat sonra başlayan ve en az 1-2 ay devam edilmesi gereken egzersiz programıdır.

Yararları:

  1. Özellikle gebelik süresince gerilmiş olan karın ve perine kasları başta olmak üzere, kasların güçlendirilmesi.
  2. Gebelik boyunca bozulmuş olan postürün düzeltilmesi
  3. Bel ağrılarının, venöz trombozun(damar içinde pıhtılaşma) önlenmesi.
  4. Fazla yağların emilmesi.
  5. Göğüslerin şeklini muafaza etme ve yeterli süt verilmesini sağlamak
  6. Annenin psikolojik durumunun düzelmesine yardımcı olmak.

Uygulama:

     Her egzersize önce 2 kez yapılarak başlanır. Şahsın durumuna göre sayısı artırılır. Egzersizler arasında gevşeme ve derin nefes alma uygulanır. Egzersizler günde en az 2 seans yapılmalıdır.

b)

SEZARYANDAN SONRA YAPILABİLECEK EGZERSİZLER

 

      Bu egzersizlere anesteziden çıkar çıkmaz başlanabilir. Başlangıçta her egzersiz 2 kez yapılabilir. Sonra giderek artırılır. Her egzersiz arasında derin solunum ve gevşeme uygulanmalıdır.